Pages

Thursday, January 5, 2012

Saint Louis,Dakar and Happy New Year

Hi there! Lama dah kak lang tak update blog sejak demam haritu.  Last week on the 31.12.2011, kak lang and friends pergi Saint Louis.  Tujuan nya nak bawak anak-anak pergi bird watching.  Kesian ke diaorang school holiday tak kemana.  Dakar ni bukan banyak tempat untuk dilawati pun...tambahan lagi sekarang kat sini macam-macam hal yang berlaku.  So kita ambil peluang ini untuk keluar dari bandar yang penuh dugaan ini. Cewah!! For you all information, this is the period of bird watching at Saint-Louis.  It takes around 5hours to reach there.  Burung-burung dari negara europe migrate ke negara ini  sementara negara depa musim sejuk.  Bila dah tiba musim panas barulah depa balik negara masing-masing.  Jauhkan depa mengembara dah macam orang-orang di europe pulak.  Depa pun akan datang ke Senegal masa musim winter untuk berjemur.  Tapi sekarang Senegal juga musim sejuk cuma nya disini tiada snow.  Kak lang join this family sebab memang rapat jugak dengan anak-anak mereka yang chumels. Tambahan duduk rumah sorang..sunyi lagi.  So lepas minta izin dengan encik suami kak lang pun packing untuk pergi.  Kak lang jenis orang yang penakut tidur sorang bila ditempat lain (selain dari rumah sendiri) so i pinjam anak-anak kawan untuk tidur dengan kak lang.hehehe.  

Pada malam tahun baru sambutan tak berapa nak meriah macam kita celebrate di Malaysia. Tembakan bunga api pun sekali dua ajork..tapi tahun lepas masa di Dakar sambutan adalah heaven ye...mungkin tempat ni pekan kecil. Budget adalah ciput.  Oklah kan dari tak de. Kalau kat Malaysia mesti meriah sakan.  Tak payah pergi mana-mana di televisyen pun dah meriah dah.  Kat sini ala kadar aje.

Dikesempatan ini rasanya masih belum terlambat untuk kak lang mengucapkan SELAMAT TAHUN BARU 2012!! Semoga tahun ini azam anda akan tercapai. Azam kak lang untuk tahun ini adalah...jeng..jeng..jeng..suspen sikit..suspen sikit...kekeke

*

*

*

*

1.  Nak kerja dengan lebih baik dari tahun-tahun sebelumnya 

2.  Nak pergi jalan-jalan europe

3.  Nak kurangkan shopping bila balik Malaysia nanti

4.  Nak buat korban tahun ni

5.  Nak simpan duit lebih banyak dari tahun lepas

Doakan semoga azam kak lang tercapai ye. Until then. Bubye!

Love and Hugs,

Kak Lang


Let the pictures tell you more about the story ^_*.


Djoud Parc

Around Saint-Louis

Lac Rose







No comments:

Post a Comment