Pages

Tuesday, December 18, 2012

Asean sports day 2012

Hi all! Asean sports day adalah acara tahunan kami di Dakar. Tahun ni Embassy Thailand host. Opening untuk Asean sport tahun 2012 di mulakan dengan acara family walk. Seterusnya acara futsal, badminton dan bowling. Acara di adakan pada tarikh yang berasingan. Rancangannya kak lang memang terlibat untuk semua games kecuali futsal. Tahun lepas kak lang menang badminton tempat kedua dalam acara mix dan juga tempat kedua untuk acara bowling wanita. Kononnya angan-angan tahun ni nak up sikit gelaran tu tetapi nampaknya nasib tak menyebelahi kak lang tahun ni. Kak Lang awal permainan lagi dah cedera semasa tournament badminton. Masa Malaysia menentang Thailand. Permainan adalah sengit. Kami seri dan untuk menentukan siapa menang inilah kak lang cedera. Sayangnya masa tu kami lead. Tiba-tiba masa score tengah 7(Malaysia) dan 3(Thailand) kak lang cedera pula. Disebabkan kecederaan ini kak lang menarik diri untuk acara seterusnya. Kak lang juga menyebabkan pasukan Malaysia terpaksa menarik diri untuk acara women double. Kami kekurangan pemain. Kami cuma ada 3 wakil dari Malaysia. Seorang preggy. Tinggal kami berdua aje. huhu..sorry ye semua. Walaubagaimanapun Malaysia menang tempat kedua untuk acara Mix. Wakil adalah my hubby and isteri boss. Kesian juga pada hubby dan isteri boss sebab diaorang terpaksa main untuk double dan mix. Kalah pemain professional tu. keke. Overall untuk acara badminton, Malaysia mendapat tempat ketiga. sobs! Untuk acara lain-lainnya kak lang cuma boleh jadi penyokong sahaja. Pada hari kejadiaan, lutut kak lang berbunyi 'pop' dan kak lang jatuh tak semena-mena. Kak Lang letak ais ditempat yang sakit dan sambung perlawanan...tetapi kak lang jatuh sekali lagi. So kak lang dinasihatkan untuk tidak meneruskan permainan. Kak lang ingat ini cuma cramp or something not very serious. Rupa-rupanya kak lang terpaksa jumpa pakar orthopedic dan perlu menjalani MRI. Keputusan MRI menunjukkan lutut kiri kak lang mengalami dua kecederaan iaitu "anterior cruciate ligament" dan "medial meniscus". Untuk pengetahuan lanjut bolehlah baca link ini anterior cruciate ligament/tears ligament dan medial meniscus/tear meniscus. So right now, kak lang tengah cuti sakit selama 3 minggu sebelum rawatan selanjutnya.

Untuk acara futsal tahun ini team husband menang yeayy!!!Untuk acara bowling husband di tempat ke empat. Walaupun dia tak dapat pingat, I am very proud for him sebab he shows a lot of improvement masa main bowling this year. His scores was quite high compare than last year. Hundred and above. yeay!! For bowling lelaki, Malaysia juara and perempuan di tempat ke dua. Sports day ni began at 9 Disember until 15 Disember 2012. Last Saturday is the closing. We had a lots of fun on the closing day. Meeting friends, chatting and changing recipe. Well, perempuan kalau dah jumpa mesti lah topic masakan dan resepi kan. keke...Ok lah banyak sangat dah cakap...enjoy the pictures..

Sampai jumpa lagi.

Love and hugs,
Kak Lang

Malaysian in Dakar


with half of ASEAN members

family walk began
windy weather

the securities by Dakar's government-merci beucop!
ASEAN friends at the beach
the tournament
see i fall down?huhuhu
hubby in action
they warming up
Indonesia VS Thailand
Husband's team in Futsal
The players
Thailand's Amb. giving speech in prize giving ceremony
Hubby with Thai Amb.
Me playing "Petanque"(baca pitong). It's french traditional games
Indonesia's Amb.playing "Petanque"
The "Petanque" (cara main boleh baca sini Petanque games)
some guest was inside. joined the karaoke session

*

*

*

Last but not least......


Me with my robocop knee..sobs!


2 comments:

  1. alaaa siannya kak lang.. speedy recovery dear akak.. i miss u so muchhhhhhhhhhhh.. sorry have not got the time as yet to update what nees to updated.. last but not least. love to everybody... saya x juper pun en rajaaaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  2. sakura 79: adik!!miss ya too..its ok..take your time..bila free sent me pm ok. larrrr tak jumpa lagi ke..hehehe

    ReplyDelete